Program hösten 2017

Nya och gamla medlemmar hälsas Hjärtligt välkomna!

Torsdag 19 oktober 19.00:
”Gamla Saltsjöbaden – ett paradis från 1890 – talet”

Vi samlas i Grünewaldsvillan, Saltsjöpromenaden 8, och får lyssna till Sven och Olle Ljungström som berättar och visar bilder om det intressanta Ringparksområdet. Ringparken var ett av de första områden som bebyggdes av Fastighets AB Stockholm Saltsjön i Saltsjöbaden under den tidiga Wallenbergstiden
Servering med hembakat bröd. Kostnad för medlem 60, övriga 80kr. Anmälan till:
Ingegerd Ekstam 070 815 0934
Birgitta Thelander 076 116 1111
Henning Rodhe 070 646 4342
Alla är Hjärtligt Välkomna!

Söndag 29 oktober 10.30  Vandring i Tattbyreservatet

Samling vid Erstaviksbadets parkering. Tillsammans med Saltsjöbadens Naturskyddsförening går vi till Dammsjön och blir guidade av Ronny Forss, ordförande i Nacka Naturskyddsförening.
Info: gudrunhubendick@hotmail.com

Söndag 5 november 13 – 16 Höstmarknad i Neglinge Gård

Traditionell Höstmarknad i gården med aktiviteter för både unga och gamla. Gå en tipspromenad eller tillverka en krans av naturens material. Kaffeservering med hembakat, smaka Battes berömda strömming eller grilla en korv. Vi har öppet i Bindstugan med visning av gamla bruksföremål. I gården visar vi bilder och säljer böcker och vykort. Vi har också försäljning av honung. Hjärtligt välkomna !

Onsdag 15 november 19.00 Vad händer i Saltsjöbaden Centrum och på Saltsjöbadens Golfbanor?

Vi samlas i Golfklubbens matsal och får lyssna till representanter för centrums ägare, NREP som berättar om senaste nytt för centrum. Klubbchefen Mats Candinger i Saltsjöbadens golfklubb berättar om klubbens framtidsplaner. Under kvällen serveras kaffe/te och kaka/förfriskningar. Anmälan till Henning Rodhe eller Birgitta Thelander senast 13/11.Kostnad för medlemmar 40 kr, övriga 60 kr.

Onsdag 6 december 19.00 Braskväll och böcker i NeglingeGård

Välkommen in i stugan och lyssna till Annika Hellman från Saltsjöbadens bokhandel berättar om intressanta böcker i brasans sken.Det finns även möjlighet att köpa böckerna och Hembygdsföreningens litteratur om Saltsjöbaden. Kaffe/te/saft med hembakat serveras. Anmälan till Maj Kinnander, 073 622 8758. Kostnad medlem 40 kr, övriga 60 kr. Begr.antal

Vid förhandsanmälan och begränsat antal gör vi en kölista.